Šokliukai

PAGRINDINIAI GIMNASTIKOS PRINCIPAI

Gimnastika yra gana efektyvi fizinio ugdymo priemonė harmoningai raidai

Gimnastikos pratimai teigiamai veikia organizmą. Jie gerai lavina rankų, liemens, pečių juostos raumenis. Daugelis pratimų turi taikomąjį pobūdį: tai kai kurie pasikėlimai ir persivertimai ant prietaisų, nušokimai. Gimnastikos pratimai ugdo drąsą, ryžtingumą, gebėjimą orientuotis netikėtose situacijose. Jie lavina koordinaciją, jėgą, lankstumą, ištvermę. Išlavintos šios ypatybės leidžia atlikti vis sudėtingesnius pratimus. Gimnastikos pratybos taip pat teigiamai veikia vidaus organų veiklą. Yra žinoma, kad netreniruoto žmogaus, patekusio į nepaprastą padėtį (horizontalės atžvilgiu), vidaus organai (širdis, plaučiai, skrandis) pasislenka, ir todėl pablogėja darbingumas. Gimnastika – gera praktikos priemonė, stabdanti organų pasislinkimą neįprastomis žmogui padėtimis. Kartojant gimnastikos pratimus, organizmas vis mažiau ir mažiau reaguoja į neįprastas žmogaus kūno padėtis.

Ikimokyklinis amžius yra ypač reikšmingas vaiko motorikos formavimuisi. Per tą laiką įgytus tam tikrus gebėjimus vėlesniuose gyvenimo etapuose vaikas tik tobulina. Tuo amžiaus tarpsniu judrumas labai sustiprina organizmo gebėjimą priešintis kenksmingam aplinkos poveikiui, o judėjimo gebėjimai gana dažnai lemia vaiko padėtį tarp bendraamžių. Tad rūpindamiesi tinkamu fiziniu vaiko vystymusi, tuo, kad jis pakankamai ir įvairiais būdais judėtų, rūpinamės jo sveikata plačiąja prasme – fizine, psichine ir socialine.

Amžiaus grupės

Keturmečiai vaikai motorinio vystymosi lygio atžvilgiu yra nedaug kuo skiriasi nuo trejų metų amžiaus vaikų, nors ir yra labiau įgudę.jie vikresni, miklesni, juda drąsiau ir laisviau.70-75proc. šio amžiaus vaikų yra pajėgūs koordinuoti rankų ir kojų judesius. Keturmečiai jaučia didesnį poreikį judėti, tačiau jie sugeba ir ilgiauišlaikyti dėmesį, geriau reaguoja į signalus ir paliepimus. Ketverių metų vaikas gerai bėgioja ir gana sklandžiai atlieka šuolįįsibėgėjus. Jo netrikdo šoktelėjimai, jis geba nesunkiai atlikti lengvų šuoliukų seriją, beje, dažnai tai daro stichiškai ir beveik nesąmoningai, pavyzdžiui, eina ar bėga pasišokinėdamas. Ketverių metų vaikas įgunda atlikti paprastus pusiausvyros pratimus, tvirčiau stovi ant vienos kojos. Vaiko pusiausvyros jausmą rodo gebėjimas pernešti indą su vandeniu jo neišliejant.

Tarp 4-ų ir 5-ų gyvenimo metų vystimosi procesai vyksta sparčiau. Šiuo amžiaus tarpsniu vykstančios permainos yra šuoliškos. Matome itin spartų motorinį vystimąsi – beje, žymiai pagerėja judesių koordinacija – iki tol judesių buvo tik mokomasi. Penkerių metų vaikas įžengia į vadinamąjį motorikos aukso amžių. Vaikai stiprėja, darosi supratingesni, tobulėja jų judesių koordinacija, dėmesys ir atmintis. Padidėja greitis, vikrumas ir bendra ištvermė. Judesiai laisvėja, vaikas išmoksta specializuotų manualinių veiksmų, Judesiai darosi tikslingi, specifiški ir ekonomiški.

Tinkamas fizinis lavinimas gerina vidaus organų veiklą, užkerta kelią įvairioms ligoms bei formuoja proporcingą kūno sudėjimą ir laikyseną.

Vaikas gimsta su sveiku stuburu ir sveikomis pėdomis. Tinkamos gyvenimo sąlygos, reikiamas maitinimas ir pakankamas bei įvairiapusis judėjimas turėtų suformuoti sveiką, taisyklingos figūros ir laikysenos vaiką. Tačiau ne visada taip atsitinka. Neretai vaiko figūra būna su defektais. Pirminė ir svarbiausia ydingos laikysenos priežastis esti kūną laikančių raumenų silpnumas, tinkamai parinktų fizinių pratimų bei žaidimų stygius ir blogi laikysenos įpročiai. Laikysenos ydų atsiranda, jei tie raumenys nepakankamai išsivystę, silpni ar nusilpę.

Šių vaikų motorika toliau sparčiai vystosi. Šiame amžiuje vėl padidėja judrumas. Jiems būdingas lankstumas, laisvumas ir dinamika, o kita vertus – judesiai yra tikslingi, tinkamai parinkti konkrečiai užduočiai ir dėl ekonomiškesni. Tai padidina vaiko ištvermę. Šio amžiaus vaikai veikdami numato judesius, tai rodo jo povyza – palenktas į priekį liemuo ir ištiestos rankos gaudant sviedinį arba atsitraukimas matant, kad sviedinys pralėks pro šalį.

Vyksta kai kurių paprastų vaikų judesių – žygiavimo, bėgimo, šuoliukų – automatizacija. Ji teikia judesiams sklandumo, laisvumo ir padeda vaikams jungti juos su kitais judesiais, pavyzdžiui, bėgimą su metimu baigiamojoje bėgimo fazėje. Tokio amžiaus vaikai sklandžiai atlieka judesių kombinaciją, jiems galima teikti sunkesnius, daugiau pastangų reikalaujančius pratimus, įstengia atlikti didumą sudėtingų pratimų ant prietaisų ir geros ritmo pajautos reikalaujančių pratimų.

Baigiantis šeštiems ir septintiems gyvenimo metams vaikai turėtų pasiekti vadinamąją mokyklinę brandą. Jo protinio ir motorinio išsivysimo lygis bei fizinis ir percepcinis – motorinis pajėgumas turėtų būti toks, kad vaikas nesunkiai adaptuotųsi mokyklos aplinkoje.

Fizinis aktyvumas ankstyvoje vaikystėje (ir ypač kūdikystėje) turi platų poveikio diapazoną ir tiesiogiai teigiamai veikia vaiko raidą. Jis teigiamai veikia kaulų ir raumenų, širdies ir kraujagyslių bei kvėpavimo sistemų išsivystymą, palaiko būtiną energijos apykaitos balansą, mažina širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksnius (hipertenzija, padidėjęs gliukozės ir cholesterolio kiekis kraujyje), didina kaulų tankį. Taip pat veikia vaiko socialinę-emocinę raidą, didina jo socialinių kontaktų galimybę, suteikia papildomą impulsą protiniams gebėjimams vystytis ir pan. Yra daug mokslinių įrodymų, kad fiziškai pasyvūs vaikai gali turėti antsvorio ar būti nutukę. Taip pat įrodyta, kad vaikai, kurie daugiau laiko praleidžia prie televizoriaus ar žaisdami kompiuteriu, labiau tikėtina, turės antsvorio ar bus nutukę. Yra pakankamai įrodymų, kad fizinis aktyvumas taip pat svarbus gerai vaikų bei paauglių psichinei savijautai ir savivartei, o tai ypač svarbu. O fizinis pasyvumas ir nutukimas neigiamai veikia socialinę adaptaciją, mažina savivertę ir didina rizikingos elgsenos pavojų. Vaikai, kurių fizinės veiklos lygis mažesnis, yra labiau linkę į psichologinius ir emocinius sutrikimus. Sportiški vaikai su aukštesniais fizinės veiklos rezultatais (didesnio fizinio pajėgumo ar gaunantys vidutinio ar aukšto intensyvumo fizinį krūvį) bus labiau išlavinę pažintines funkcijas ir jiems geriau seksis moksle. Būtų logiška daryti prielaidą, kad dalyvavimas aukšto lygio sporte ir fizinėje veikloje gali būti tinkama nepilnamečių nusikalstamumo prevencijos priemonė. Mokslininkai, apibendrinę daugelio tyrimų duomenis, teigia, kad bendrai fizinis aktyvumas gali daryti pozityvią įtaką ne tik fizinei, bet ir psichinei sveikatai bei įvairiems psichinę sveikatą teigiamai veikiantiems veiksniams ir kt.).

Informacija ruošiama

Tvarkaraščiai

Savanorių IMPULS ( Savanorių pr. 28, Vilnius)

Jevgenija (Gimnastika) Šokliukai

Pirmadienis – trečiadienis

15:00 – 16:00 val.  5m ir vyresni.

16:00 – 17:00 val. 5m ir vyresni.

17:00 – 18:00 val. 5 -15m

18:00 – 19:00 val. 3 – 12m

19:00 – 20:00 val. 5 – 14m

 

Savanorių IMPULS ( Savanorių pr. 28, Vilnius)

Urtė (Gimnastika) Šokliukai

Antradienis – ketvirtadienis

15:00 – 16:00 val.  10 – 15m.

16:00 – 17:00 val. 6m ir vyresni.

17:00 – 18:00 val. 5 -12m.

18:00 – 19:00 val. 3 – 5m

19:00 – 19:00 val. 5 – 14m

 

Savanorių pr. 28, Vilnius, Savanorių IMPULS